Powered By Blogger

SOKONGAN DAN SEMANGAT AKU

Thursday 29 September 2011

Renugan Pagi: Bertemu Cinta!

Assalamualaikum...

Sementara nak tunggu masuk ke kelas after rehat, sempat la juga aku update blog ni ngan entri sepatah dua kata.
Suasana pagi yang best..tenang je rasa..tidak ada yang kalut dan berkecamuk di minda.
Membalas ucapan-ucapan happy Birthday kat FB juga sungguh mengujakan.... Once again, thanks pada semua yang membuat ucapan:-)

Selain itu seronok menyaksikan  rakan-rakan seperjuangan masing-masing dok galak  "sisih" barang masing-masing untuk program 5S! 
Memang adat dan lumrah....Biasanya kehidupan yang ditempuh di pagi hari akan memberi gambaran terhadap situasi keseluruhan perjalanan hidup yang bakal ditempuh sepanjang hari itu.
Sebab itu "selamat pagi" itu penting!
Membina mood yang baik sebaik membuka mata di pagi hari itu memberi kesinambungan kepada keceriaan dan bahagia untuk kita.
Sebab itu lah, kalau pagi-pagi ni, elakkan dari bertemu dengan "wajah-wajah duka" atau "mulut-mulut longkang" yang mampu mencalar mood serta memberi retak di hati kita!
Hidup kan untuk mencari bahagia......
Pastikan kita bahagia dulu, kemudian tempias dan berkongsilah kebahagiaan itu dengan sesiapa saja yang layak di hati kita dan mereka sudi untuk berkongsi...
Buat semua...."bertemu cinta" di pagi hari sangat penting untuk kelangsungan hidup yang tenang buat kita sepanjang tempoh 24 jam yang bakal ditempuh...betul tak? Selain itu bijak-bijak kan diri kita dalam mentafsirkan cinta itu apa?!!!

Katakan saja!: selalu belajar strategi berkesan memujuk dan menjinakkan hati sendiri :-)

2 comments:

  1. Teyha: Terima kasih...bukan kah cinta itu penting dalam hidup...dan best membicara kan tentang cinta ;-)

    ReplyDelete