SOKONGAN DAN SEMANGAT AKU

Sunday, 11 September 2011

Makanan Pun Boleh Harumkan Nama Negara!

Assalamualaikum...
Macam menarik je bunyi nya...memang menarik pun..!
Selama ini kita ingat hanya orang (individu atau kumpulan) je yang mampu mengharumkan nama negara. Tapi rupanya, makanan pun boleh...hebat-hebat!
Sumber berita : Berita Minggu 11 Sept 2011:
Rendang Juadah Paling Enak Di Dunia.
Tinjauan CNN di laman sosial Facebook selama dua bulan mendapati 35,000 responden telah mengundi Rendang sebagai makanan paling enak di dunia mengatasi makanan popular dari negara lain!
Wow...memang hebat!
Makanan barat macam piza, coklat dan ais krim masing-masing berada di tangga ke 35,25 dan 15!
Mungkin ramai rakyat kita yang mengundi...tak kisah la, yang penting telah mendapat undian tertinggi! Walaupun aku tak berapa suka sangat rendang, namun aku tetap bangga! Malaysia Boleh!!!!
Katakan saja!: kalau aku mengundi, pasti aku undi taik itik dan nasi kerabu...hahahaha...

4 comments:

  1. waaaa sedap tu....Malaysia boleh....hidup untuk makan..hehe lapor lah pula...

    awk rasa betul tak??
    http://cayob.blogspot.com/2011/09/video-sikap-segelintir-blogger.html

    ReplyDelete
  2. pehh..caya lah malaysia..hehehe..Terbaikkk...

    ReplyDelete
  3. c"Ayob/zamani: emmmm memang sedap rendang nak plak kalau musim raya...malaysia boleh! kalau boleh dalam segala hal boleh! :-)

    ReplyDelete