SOKONGAN DAN SEMANGAT AKU

Friday, 30 September 2011

Isu Dan Kisah Artis Aje Ke Yang Laku?

Assalamualaikum....
Actually ilham untuk menulis entri ni adalah kerana petang tadi aku ada berborak dengan beberapa orang kawan. Salah seorang dari member aku tu beri cadangan...katanya "Aku rasa, kalau kau nak blog kau ramai pembaca, kau tulis lah kisah artis, ambil je gosip-gosip yang ada kat majalah, akhbar ataupun internet..tak pun kau reka je sendiri citer tentang mana-mana artis yang tengah top sekarang!"
Dalam hati aku sebenarnya ketawa terbahak-bahak mendengar cadangan yang sungguh tidak membina itu. Dah la suruh aku hari-hari tulis pasal artis, disuruhnya pulak aku buat cerita rekaan...itu fitnah namanya!...dan juga, aku bukan nya wartawan hiburan!
Memang lah, tidak dapat dinafikan, artis memang merupakan "objek komersial" yang mampu menarik minat dan kisah mereka mendominasikan topik perbualan kebanyakkan orang, nak plak orang kita (melayu) yang memang suka sangat bergosip!
......dan kalau nak sangat baca tentang kisah artis, bersepah majalah hiburan kat pasaran tu, majalah hiburan artis kita (Malaywood), Hollywood, Bollywood, Indon, Korea, Hong Kong, Jepun dan segala bagai.....beli banyak-banyak dan baca la sampai reput majalah tu!
Selain itu, banyak juga blog-blog yang memang menulis khusus tentang cerita artis ni....tak kan semua orang (blogger) nak bercerita tentang artis bercinta dan kahwin-cerai! Sesekali menulis tentang dunia artis kira ok la, memberi variasi dalam cerita yang dipaparkan..kalau hari-hari, mahu yang menulis dan yang membaca sesama muntah sampai keluar angin! One more thing, ramai blogger-blogger popular serta ramai pengikut jarang sekali menulis tentang artis.....
Dalam hidup ni terlalu banyak perkara yang boleh ditulis dengan menarik serta nyata nya mampu menarik perhatian orang untuk membaca tidak hanya berlegar kepada isu sempit pasal artis semata!


Katakan saja!: minat juga nak tulis pasal artis tapi bukan selalu..memang pernah tulis pun!

No comments:

Post a Comment