SOKONGAN DAN SEMANGAT AKU

Friday, 23 September 2011

Perihal Majlis ......Alahai Si DJ

Assalamualaikum.... Salam Hujung minggu buat semua.
Sebenarnya ku baru balik dari Majlis kenduri perkahwinan dan kejap lagi nak ke KL pulak, "open house" raya yang masih bersisa.
Sementara tunggu isteri dan anak-anak bersiap, boleh lah tulis entri ringkas ni (kira nya entri ni berbau rungutan la sikit) bukan niat nak condem ya :-)
DJ Sebenarnya mampu memberikan impak yang besar dari aspek kemeriahan terhadap sesuatu majlis.

Masa kat kenduri perkahwinan tadi (rumah mertua kawan baik aku) sebenarnya serba serbi memuaskan. Dengan kemesraan pihak tuan rumah menyambut tetamu hingga lah ke makanan yang disediakan. Jadi apa yang nak aku rungutkan ? hehehehe...

Pihak tuan rumah memilih untuk ada DJ di majlis tersebut, tentu nya peranan DJ di majlis kahwin ni adalah untuk memeriahkan suasana selain dari membuat makluman dan hal-hal yang berkaitan.. Bila dari jauh lagi kita dengar lagu (muzik) secara langsung kita dapat rasa kemeriahan majlis tu....kalau sunyi je, nanti majlis kahwin pun dah macam majlis kenduri tahlil....
DJ tu tentu lah dibayar oleh pihak tuan rumah, kalau dah di bayar maka perkhidmatan yang diberikan seharusnya berbaloi....
Macam majlis tadi, aku rasa kesian lak kat tuan rumah, majlis dah "grand" tapi DJ ala-ala sendu! Dah lah lagu yang diputarkan langsung tidak ada kena mengena dengan majlis perkahwinan...Sepanjang aku berada di majlis itu tadi, tak ada satu pun lagu "pengantin baru" di putarkan..
Bila rombongan pengantin lelaki tiba, mengumumkan ketibaan dibuat dengan tonasi suara yang "ala-ala tidak bersungguh" langsung tak selari dengan paluan kompang dan sambutan yang diberikan oleh pihak tuan rumah. Nak jadi DJ ni, walaupun tak ada suara macam faisal Ismail ataupun Halim Othman, kalau petah bercakap dak kira ok....Walaupun untuk majlis perkahwinan di taman perumahan (bukan di hotel ataupun dewan-dewan mewah), kalau orang dah bayar so buat lah bersungguh-sungguh... sudah lah kurang bercakap, lagu yang diputarkan pulak tak ada kena mengena dengan majlis dan bila sesekali bercakap menampakkan "kemalasan" dan tak bersungguh....emmmmmm entahlah!

Aku ni tak rasa berbakat sangat untuk jadi DJ, tapi aku rasa kalau aku yang buat, rasa nya 10X lebih baik dari DJ kat majlis kahwin yang aku hadiri tadi...hehehehehe.... Tak percaya? boleh cuba!

Katakan saja!: Ramai orang nak buat benda yang dia tak mampu buat sebenarnya.....emmmmm ada pro n contra nya..kan?

No comments:

Post a Comment