Powered By Blogger

SOKONGAN DAN SEMANGAT AKU

Thursday 22 September 2011

Dah Ada Yang berminat :-)

Assalamualaikum..Salam Buat semua.
Sesambil menyiapkan lesson plan for this week dan juga key in markah Peperiksaan Trial SPM (online), sempat lah buat entri ringkas ni..

Al-kisahnya tadi masa kat sekolah, ada sorang kawan (cikgu juga) bagi dialog ni kat aku "best tak ada blog? seronok je saya baca dan saya rasa awak mesti seronok boleh tulis apa saja cerita, selain tu dapat luahkan apa saja yang awak nak dalam blog sendiri".
Aku senyum je la mendengar kata-kata tu. Seronok atau tidak berblogging ni bergantung kepada niat dan tujuan asal (apa yang ada dalam hati). kalau kita berblogging dan mengharapkan sesuatu yang "tinggi melangit" dan akhirnya jangan kata ke langit, menjejak awan pun tidak, maka kita tentunya akan kecewa. kalau kita berniat untuk ada blog dan ingin menjadikan nya sebagai medium untuk meluahkan perasaan, so luahkan lah apa yang terbuku di hati tu. Pun begitu, memandangkan blog ni everybody can read (public), segala luahan itu menjadi "kurang telus" kerana kita perlu menapis dan berlapik dalam menghemburkan rasa hati yang terbuku terutamanya tentang ketidakpuasan hati! (pun begitu ada juga blogger-blogger yang hentam saja! tak apa la sebab dia berani, aku tak mahu begitu!)
So, i was said to her, "bagus lah kalau berminat, just creat your own blog, tulis lah apa saja yang nak, cuma jangan lah mengharapkan "lebih" dari berblogging, make it fun! kalau kita nak kan "kesukaan" maka pasti kita akan mendapat "kesukaan itu"! dan berhemah lah dalam membentangkan apa jua isu kerana ianya bakal menjadi tatapan orang lain biarpun bukan puluhan ribu mata dan hati membaca dan merasa!

Katakan saja!: atleast, this is the place i can release my tension!

3 comments:

  1. Hehehe :D Siapakah itu gerangan mau berbloging jua~~~ Hahaha... Ye la nak jadi blogger nie, sebelum post somthing kene nilai dulu...

    1 lg, dalam menulis nie kte kene menghargai pembaca, walaupun kte tau siapa lah nak baca aku pnye entri (walau hakikatnya ada)...

    Macam mana? Apa kata cg tanya dengan blogger-blogger lain then buat satu enteri :D (kalau sy jawabkan rugi - bila cg tanya dalam masa yang sama pendapat orang lain kte dengar + cg dapat kawan baru - blogger) n jangan lupa bagi credit dekat mereka yang bagi pandangan... Tak rugi... Ble kte menghargai orang.... :D

    ReplyDelete
  2. Din: cikgu setuju sangat dengan apa yang awak katakan tu.. Setiap yang kita tulis dan didapati ada yang membaca tentunya kita rasa sangat dihargai dan kita juga harus menghargai mereka yang membaca tu.. Thanks 4 the comment tu:-)

    ReplyDelete
  3. mula2 blogging dulu tak tahu arah juga..
    x der tjuan dan hilang fokus...
    bila dah lama, dah tahu arah tuju dan skrg menjadi seronok :)

    ReplyDelete