Powered By Blogger

SOKONGAN DAN SEMANGAT AKU

Saturday 24 September 2011

Benarkan dan Biarkan lah mereka bercinta!

Assalamualaikum...
Sesambil dok membelek kerja-kerja "tertunggakj" yang masih berlambak atas meja ni, rasanya nak rehatkan minda sikit dengan meng update blog dengan entri ringkas ni..cerita ringan.... (biar ringan sikit kepala otak ni) :-) Ni pun baru balik dari KL menghadiri "open house" yang masih bersisa.

Ok..for this entry,once again....
Berbicara tentang artis dan cinta mereka... (sesuai lah entri ni dengan malam minggu..hehehehe)
Kisah cinta artis selalunya menjadi bahan berita yang paling mengemparkan dalam Industri Hiburan! Artis dan cinta serta kisah mereka bercinta sesama mereka begitu sinonim dengan perjalanan hidup mereka  sebagai warga seni dan insan popular (malas nak guna perkataan bintang, sebab ada di antaranya yang tak bergemerlapan pun, hanya suam-suam kuku...tapi tetap lah popular cz ada orang kenal)
Peminat lah yang menjadi kelompok paling kecoh bila ada mana-mana artis yang kena gosip bercinta dan yang declare bercinta.
Bila seseorang artis tu kena gosip bercinta, peminat pasti tertanya-tanya bila lah depa tu nak kahwin?
Bila dah kahwin, riuh lah semelaya dengan majlis persandingan "wedding og the Year" konon-kononnya...!
Bila dah selesai majlis kahwin, soalan-soalan nakal (sedikit jahat) yang dok bertanya dan meneka 'agak-agak berapa tahun la pasangan ni akan bertahan? lebih keras lagi, bila lah depa ni nak bercerai?
Kalau jadi bercerai....mula lah pula episod tuduh menuduh! perang kat TV lagi...melodi segala bagai rancangan tolong buat coverage...hahahaha...memang kelasss artis kita!
Bila dan menjanda dan menduda, ramai pulak lah yang bergosip, bila lah artis ni nak kahwin lagi...?
Gitu lah!!!!
Kadang-kadang kesian jugak dengan artis-artis kat negara kita ni....
Sebagai peminat yang matang, kita tak perlu lah "kecoh" tak bertempat. Mereka nak bercinta, biarkan lah itu pilihan mereka, bila mereka berkahwin, itu jodoh mereka (kalau tak nak mendoakan kebahagiaan mereka, jangan lah sesekali mendoakan keruntuhan rumahtangga yang mereka bina itu)..dan seandainya mereka benar bercerai, anggaplah jodoh mereka tidak panjang....
Kita yang bukan artis ni pun mungkin akan berdepan dengan ujian sebegitu, beza nya tak adalah lah pulak wartawan hiburan datang untuk interview! hahahaha....
Masing-masing jaga diri dan keluarga masing-masing....itu lebih baik. Banyak pasangan artis yang bercinta dan kononnya bila sampai seru akan "membina masjid" antara nya:-

Yusri-Lisa kira nya pasangan artis bercinta yang paling mendapat perhatian ketika ini. Al-maklum la Lisa kan "Primadona Filem Melayu Alaf Baru" selepas Erra Fazira (emmmm ada kena mengena ngan Yusri gak tu!) dan Yusri tentu nya Duda Meletup kat Bumi Malaya ni. Sementara Shah Jazsle dan Miera Liyana (pada aku mereka berdua ni masih dalam kategori artis "suam-suam kuku"), juga mengumumkan mereka sedang di lamun cinta!
Norman Hakim dan Memey (Bernikah hari ini) "Selamat Pengantin Baru"!setelah mengharungi episod penuh warna warna dalam menyulam cinta mereka. Hebat sungguh pasangan ini bila mendapat tajaan RM 12 Juta untuk majlis persandingan! Harapnya Cinta mereka itu semahal nilai tajaan dan mampu berbahagia hingga ke hujung nyawa! Satu lagi pasang sangat-sangat sensasi- Watie-Joey! Ni lagi lah! Duda Vs Janda dengan kisah perang mulut di dada akhbar menjadikan cinta mereka sangat mampu menarik perhatian orang untuk "rancak bergosip" dan membuat tekaan akan kesudahan cinta mereka! Kalau berkahwin pun ramai yang nak menyaksikan tempoh masa mereka mampu bertahan...ish! ish!ish!.kesian mereka berdua ni!
Begitu lah bila artis bercinta! Artis juga insan biasa, cuma tuntutan kerjaya mereka yang menyebabkan mereka perlu dikenali ramai serta bergelut dengan gemerlapan "glamour" yang nampak begitu indah, tapi disebaliknya hanya mereka saja yang tahu!

Katakan saja!: walaupun bukan artis dan tak pernah masuk pun dalam dunia mereka, namun agak kagum dengan kegigihan mereka meredah segala onak duri yang sering melingkari hidup yang bukan calang-calang insan mampu bertahan! Silap hari bulan boleh "mereng" wooooo...!

2 comments:

  1. artis kea tuh.. haha.. glemor jah lebih..

    http://7penyamunbukit7.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Penyamun Budiman: hahahah...meme doh puak-puak dio, wak gapo pun glemor jah lebih..bak po jadi gitu? sebab ore ramai dok ambik tahu :-)

    ReplyDelete