Powered By Blogger

SOKONGAN DAN SEMANGAT AKU

Monday 17 October 2011

Lagi Kisah Setan!

Assalamualaikum...dan salam buat semua.

"Cut and Paste" story :-) boleh ya...
Bukan apa, lemas, rimas dan takut apabila setiap hari kita mendengar dan membaca kisah-kisah pelik yang berlaku dalam negara kita ni! Pelik bukan maksudnya aneh atau tidak pernah berlaku tapi perangai manusia yang semakin pelik hingga menyamai taraf binatang buas, iblis mahupun setan!
Pembuangan anak, pembunuhan dan pelbagai jenayah yang melibatkan nyawa seolah-olah semakin hari semakin hampir....ianya amat menakutkan! 
For this entry, this two stories yang menterjemahkan kekejaman manusia masa kini! Hilang pertimbangan! seolah-olah mereka tidak bersyukur lahir sebagai insan, sebab itu lah mereka korban dan abaikan sifat "keinsanan" yang sebenarnya ada dalam hati dan jiwa mereka, namun mereka kasihkan setan dan iblis untuk mengemudi amarah mereka! Mereka memang manusia jelmaan SETAN! Nauzubillah!
Sumber: Akhbar Harian Metro: ADA KAH MANUSIA YANG NORMAL SANGGUP MELAKUKAN KEKEJAMAN SEBEGINI.? BUKAN KAH PERKAHWINAN ITU UNTUK TERUS MEMBAJAI DAN MENYUBURKAN LAGI RASA CINTA. ISTERI ITU UNTUK DIKASIHI DAN DILINDUNGI! Memandangkan Jantan ini lebih rela menjadi setan, maka dia sanggup memperlakukan manusia lain (isteri nya sendiri) sekejam ini!!!!!! Hanya kerana secalit rasa cemburu! Dasyatnya Manusia dan Dunia masa kini!
Sumber Gambar: Mymetro: Anggota polis sedang membawa mayat bayi yang mati dikelar oleh ibu nya sendiri. SEEKOR manusia BETINA REMAJA (16 Tahun) yang membunuh bayi ini selepas dilahirkan. Kerana sifat GARIT nya maka bayi yang tidak berdosa ini tidak sempat mengenal dunia akibat dibunuh dengan kejam! Kadang-kadang rasa dah tak ada perkataan nak dicakapkan lagi....Betina jahat itu harus dihukum! Mungkin ada yang kata Jantan yang membuntingkan dia juga bersalah..yap! ini bukan soal gender, jantan atau betina tapi soal kemanusiaan! Betina ni diperdaya oleh jantan jahat sebab dia BODOH! dan sebab itu juga dia mudah dirasuk setan! Diperbodohkan pula oleh setan! Berkali-kali bodoh!
Katakan saja!: Ya Allah, lindungi lah seluruh keturunan ku dari musibah dan kekejaman yang tidak berakal ini!

2 comments:

  1. Apa nak jd lah dunia sekararang mana hilangnya rasa kasih dan sayang dalam diri tergamak buat benda2 yang bodoh bergitu

    ReplyDelete
  2. Selendang Merah; memang benar! Mungkin kemodenan yang mereka terjemahkan dalam perlakuan diluar batas-batas kemanusiaan. Terima kasih atas kesudian membaca:-)

    ReplyDelete