SOKONGAN DAN SEMANGAT AKU

Thursday, 13 October 2011

Sungguh Tidak Tahu Bersyukur dan Berterima Kasih!

Assalamualaikum....dan salam hormat buat semua.
Berita Utama Utusan Malaysia Hari ini.

Rasa geram, marah, meyampah dan segala bagai perasaan hadir bila membaca paper hari ni dan juga tengok buletin Utama kat TV 3 sebentar tadi tentang Tunjuk Perasaan Maha Bodoh oleh puak-puak Indon di kedutaan Malaysia di negara mereka! Kenapa mereka asyik merusuh kat kedutaan Malaysia? Kat Indon sana dah tak ada kedutaan negara lain dah ke? Entah ini kali ke berapa mereka "membuat kacau" hanya kerana khabar angin dan juga cerita remeh temeh! ( jenis manusia minda Low-Class!!!!)
Bukan main lagi mereka menghina Malaysia, padahal mereka tu yang Hina! malah sangat Hina!!!!!!
Sumber Gambar: Utusan Malaysia Online
One more thing...Kenapa asyik Malaysia saja yang dicemburui!!?.... Sedangkan berapa ramai rakyat mereka (Indon) yang mencari rezeki di tanahair kita ni. Yang berdaftar pun dah ratusan ribu, yang haram jangan cerita lah..hampir 2 juta rakyat dia di sini,....tapi bila ada isu sikit, mula lah tunjuk perasaan dan nak ganyang kita!
Goblok!
Kalau bab-bab hiburan, artis mereka siap boleh datang buat konsert besar-besaran lagi kat sini, dan diberi layanan 1st class ala-ala superstar..padahal...emmmmm entah lah!!!!
Spekulasi dan khabar angin pun sudah cukup untuk membuatkan mereka "mengamuk dan masuk hantu"! Kononnya malaysia ni pelahap sangat nakkan tanah negara mereka tu.!
Negara bukan main luas tapi merempat jugak kat negara orang!
malas nak ulas panjang lebar, nanti entri ni penuh dengan maki hamun plak...(apa pun rasa frust sangat dengan mereka yang bertindak sebegitu rupa)! 
Rusuhan dan tunjuk perasaan ini membuktikan mereka memang jenis yang tidak tahu bersyukur dan berterima kasih!!!! (walaupun bukan semua ya.....tapi begitulah hakikatnya!)
"Kita hulur kan sabun, dia pulak campakkan tahi pada kita" itu lah perumpamaan yang tepat!

Katakan saja!: pun begitu, bibik ku juga dari sana....huhuhuhuhu....

2 comments:

  1. kena lempang sekoq2 dorang ni//kuang aja betol!!

    ReplyDelete
  2. Eszyamin: :-) hahaha...memang! bukan saja lempang, pijak-pijak pun layak!

    ReplyDelete