SOKONGAN DAN SEMANGAT AKU

Monday, 3 October 2011

Dah Tua ke Apa Ni?????

Assalamualaikum....

Sendu betul pagi ni!!!!!...Datang kerja awal sangat pagi ni..kira bersemangat la sangat. lepas punch card tadi, terus ke kantin, macam biasa pekena teh tarik. barang segelas, baru semangat lagi bertambah untuk kerja! kerja dan kerja. Biasa nya lepas minum-minum tu terus la balik rumah jap ambil anak untuk di hantarke tadika (izin pihak pentadbiran sekolah ya...bukan ponteng...). 
Tak tau kenapa , hari ni lepas je minum terus naik ke bilik  mengemas sikit-sikit dan buat la apa-apa kerja yang patut...almaklum la kelas hanya ada lepas rehat nanti (jam 10.55 am)
Masa tengah dok ralit buat kerja (siapkan skema jawapan untuk modul ulangkaji) tetiba rasa macam ada yang tak kena...ada something yang aku selalu buat tapi aku tak buat hari ni...apa ya?????
Tiba-tiba!
Teringat aku belum hantar anak aku ke sekolah lagi....Ya Allah..boleh terlupa..!!!
Tengok-tengok jam dah pukul 8.45 pagi...dah lewat sangat dah ni...mesti anak aku tengah tunggu!
Apa lagi yang boleh dibuat...telefon je rumah " hello! Abg Adi tunggu papa ke? sorry sangat ya dear, papa lupa la...papa banyak kerja sangat pagi ni (konon nya!)....tak apa lah, hari ni papa bagi Abg Adi cuti...baring-baring sambil tengok TV ya...."
ayat-ayat memujuk!
Nasib baik dia ok....
Pun begitu, nak tau apa respond anak aku...dengan spontan dan selamba " tak apa lah papa, papa kan dah tua, selalu lupa..."
Begitu lah kita ni, bila umur dah meningkat dan menuju senja, mudah sangat lupa pada benda-benda yang tak patut lupa...bukan nyanyok ye......just forget!

Katakan saja!: selagi tak lupa untuk berusaha menjadi bapa yang baik dan bertanggung jawab sudah lah!

2 comments:

  1. haha....kita org lg best, hantar anak pi sekolah, lupa bawak begnya, patah balik pi ambik..bukan lupa tapi tak ingat..ngeeee!

    ReplyDelete
  2. Zanafahmi; begitu lah..kadang-kadang lupa ni perkara yang tak boleh nak elak..nak buat macamana kan? hahaha:-)

    ReplyDelete