Powered By Blogger

SOKONGAN DAN SEMANGAT AKU

Saturday 8 October 2011

Kau Tak Bosan Ke?

Assalamualaikum...
Entri lewat malam ini ku nak share dengan pembaca semua, soalan yang beberapa kali diacukan oleh orang berbeza pada aku..soalannya....(Tajuk entri ni)!
Soalan tu timbul cz orang yang bertanya tu selalu nampak entri-entri yang aku share kan kat wall fb aku. Kalau time kaya dengan idea, ada lah dalam 3-4 entri aku post kan, kalau rasa malas tu mungkin 1 entri dan kadang-kadang lansung tak ada...huhuhuhuhu....
Mungkin time aku share kan 3-4 entri kat FB tu, kebetulan orang tu buka FB dia...so asyik-asyik entri blog aku terpampang (bukan kat wall dia ya, tapi kat home), mungkin  dalam friends list dia hanya aku yang ada blog, mungkin jugak!
So bila jumpa, itu lah antara soalan yang diacukan... "Kau Tak Bosan ke?" merujuk kepada aktiviti aku berblogging. Bagi sesetengah orang yang tak berminat atau tidak mengenali pun alam blogging ni, mungkin mereka rasa "tak de peddah nya menulis dalam blog ni"!
kenapa perlu rasa bosan? itu jawapan yang aku jawab! bukannya dalam kehidupan seharian ni aku hanya buat kerja ni je....ini hanya untuk masa lapang..just to pass my bored time!
Macam sekarang, anak-anak dan isteri dah tidur, malas nak melayan TV, nak tidur pun belum rasa mengantuk lagi,  so boleh la aku mengadap benda ni...taip je apa yang aku nak taip..kalau ada yang sudi baca, alhamdulillah kalau sebaliknya, aku baca lah sendiri...hehehehe...tapi aku yakin, ada yang sudi! kan?
One more thing, benda ni pun something new untuk aku, masih belajar lagi, dalam tempoh beberapa ketika ni, aku found this is very interesting! so belum layak untuk aku rasa bosan...
Other peoples dah terlibat dalam alam blogging ni dah bertahun-tahun dan mampu mengumpul puluhan ribu pengikut selain mampu gain sejumlah pendapatan dari aktiviti ini..so mereka considered dah meraih kejayaan dan sehingga kini mereka terus aktif berusaha menghasilkan entri-entri yang mampu mencipta kesukaan pembaca...as i said, i'm still new, just started, aku belum meraih apa-apa pun lagi, maka aku perlu teruskan dan jika ada secubit rasa bosan hadir dalam hati, aku harus throw it away!
Setiap apa yang kita buat dan usahakan, pastikan kita temui kesukaan dan keseronokan...and i really found that! so why should i feel bored? 
Sekurang-kurang nya aku buat sesuatu yang agak bermakna untuk diri sendiri walaupun agak lewat.
Better late then never!

katakan saja!: pelik, .......orang lain nak tolong rasa bosan untuk aku!

2 comments:

  1. Blogging nie mmg amat intresting kalau nak ikut... Tp kene discover skit2 la... Hehehe :D

    ReplyDelete
  2. Din: memang benar, kalau nak maju kena banyak discover banyak benda dan isu, but on this while cikgu hanya nak menulis je dulu apa yang ada dalam minda dan hati...pun begitu akan terus belajar untuk memajukan diri :-)

    ReplyDelete