Powered By Blogger

SOKONGAN DAN SEMANGAT AKU

Thursday 18 August 2011

Tempat Berbuka Puasa Paling Hebat & Grand!

Assalamualaikum...
Walaupun badan masih penat gila ni tapi rasa nak juga update blog. Kiranya kisah ini adalah sebahagian dari perjalanan hidup aku hari ini, juga mungkin untuk tatapan mereka yang sudi.:-)
Kepenatan yang menguasai diri aku hari ni sebab semalam, kiranya semalaman tak tidur lena, lepas subuh pun tak tidur then pagi tadi pergi kerja sampai pukul 3.00 ptg. Lepas je sekolah pukul 3.00 tu terus bergegas ke KLIA untuk jemput isteri kesayangan balik dari Sabah (seminggu bermesyuarat kat sana)
Katanya akan tiba jam 5 petang dari Sabah. So sempat la kami plan untuk berbuka puasa berdua kat Restoran yang menjadi kegemaran kami...
Memang aku sampai KLIA around jam 5 petang....wife aku tak sampai-sampai...tunggu punya tunggu sampai tertidur aku dalam kereka!
Last-last dekat pukul 6.00 juga la baru wife aku keluar dari gate ketibaan....emmmm....letih!
Aku apa lagi...pecut la juga untuk kejar waktu berbuka kat tempat yang kami plan tu.
Seperti yang sedia maklum, jalan kat KL waktu petang ni macam mana...sabar je laaa....
Jam dah menunjukkan pukul 7.00, kami baru sampai kat Hentian Serdang...alamak....!
Sebagai langkah berjaga-jaga, drop by la kat hentian tu, beli air botol dan kuih sikit kot-kot tak sempat sampai ke destinasi yang telah kami rancangkan itu.
Memang ya pun...sampai je kat Bandar Tasik Selatan, Radio Sinar FM dah menyiarkan azan, menandakan masuknya waktu berbuka bagi Kuala Lumpur dan kawasan-kawasan yang sewaktu dengan nya......huhuhuhu..sedihnya!
So dengan suasana jalan yang masih sesak, aku suruh wife aku bukakan kuih yang kami beli tadi dengan air 100 plus perisa oren, dan berbuka puasa lah aku sambil memandu....
Bila aku toleh kanan kiri, ramai juga yang senasib dengan kami...berbuka dalam kereta.(mungkin mereka yang tinggal dan bekerja di KL, fenomena ini biasa saja)
Apa yang nak aku ceritakan, hari ini dalam sejarah la, aku dan wife aku berbuka puasa dengan juadah yang paling ringkas di tempat yang sangat hebat, grand dan menyanyat hati...dalam suasana sesak...Dalam kereta!
Nasib badan !
Happy Reading.....Wasalam....

3 comments:

  1. grandnye "hotel" tpt u berbuka..mahal x buffet tu???.. hik2

    ReplyDelete
  2. nora: Grang sangat...apapun sangat romantik..baik mu cuba ngan hubby mu..mesti tak dapat lupakan.hehehe...

    ReplyDelete
  3. cikgu biasalah KL waktu sesak 4.30 ke ats . hehe . sabo jelah cikgu . ade hikmahnye tu . btw sweet ape berbuka macam tu . ade kenangan tok puasa kali ini . ^^V

    ReplyDelete