Powered By Blogger

SOKONGAN DAN SEMANGAT AKU

Tuesday 16 August 2011

Masih Tentang Hati.



Cantik tak header ni ?

Emmmm memang cantik, kemas dan nampak simple…
Ini ada lah hasil kreativiti my ex-student. Dia yang create benda ni.. Kata nya bosan tak ada benda nak buat so tolong create benda ni untuk cikgu. (Bertuah dapat anak murid sebagus ni :-)

Antara perkara menarik dan indah yang berlaku dalam hayat mereka yang bergelar pendidik ialah…Bila anak-anak didiknya lulus peperiksaan dengan baik serta cemerlang. Bila anak-anak didiknya dapat melanjutkan pelajaran keperingkat yang lebih tinggi. Bila anak-anak didiknya berjaya mendapat pekerjaan yang baik, atau yang bekerja sendiiri success dalam kerjaya yang dibuat itu dan paling indah bila ada ingatan yang ditunjukkan oleh anak-anak didik terhadap diri nya.
What Im trying to say…ingatan yang ditunjukkan oleh bekas pelajar terhadap cikgu-cikgu nya itu adalah merupakan antara perkara yang terbaik berlaku dalam hayat seseorang pendidik / cikgu itu. Bentuk dan cara ingatan itu tak penting..
Kadang-kadang benda tu nampak kecil tapi kesannya besar…..

So buat anak-anak murid/didik aku… terima kasih la atas ingatan…dan sering bertanya khabar…

Sha…terima kasih untuk header ni…Cikgu anggap ni hadiah yang sangat cantik dari Sya untuk cikgu, tapi wife cikgu kata dia segan kalau digunakan dalam blog…so..cikgu simpan ya….(dia kata ni blog cikgu je..bukan share pun… anyhow…cikgu sangat appreciate….! Cikgu pun kelak nak belajar buat benda-benda yang canggih cam tu..hehehe…

Memang dalam kehidupan ni, apa jua bentuk hubungan, kalau ianya dibajai dengan kejujuran dan keluhuran hati, maka keindahan sesuatu perhubungan itu pasti terserlah…… syurga dihati! Pokok pangkalnya, tetap HATI!

1 comment: