Powered By Blogger

SOKONGAN DAN SEMANGAT AKU

Saturday 5 November 2011

Kisah Pagi Raya

Entri tak bergambar
Assalamualaikum...dan Salam Aidil Adha Buat Semua:-)
Semoga hari mulia ini kita sama-sama memperolehi berkat dan rahmat dari Allah.
Saja nak share kisah pagi raya hari ni...
Semalam memang plan nak bersembahyang raya kat Masjid Ketari Bentong bersama isteri dan anak-anak. Nak jadi kan cerita, pagi tadi aku dan isteri sembahyang subuh awal, lepas sembahyang subuh jam lebih kurang pukul 6 tu, kami kira nya sambung tidur la ingat untuk seminit dua....sedar-sedar...alamak jam 7.45!
Aku terus bergegas ke bilik air...siap2 terus start keta untuk ke masjid. Anak-anak tengah nyenyak tidur lagi....my wife lak batalkan hasrat untuk bersembahyang sunat hari raya cz kiranya dah agak lewat untuk siapkan anak-anak dan juga juadah (sarapan) hari raya....
Ingatkan dah lewat sangat, rupanya sampai ke Masjid ketari tu, aku dah macam orang terawal lak...kereta kat parking lot tu masih banyak yang kosong. dalam masjid pun tak ramai lagi pun....
Start Sembahyang sunat raya hari ni lebih kurang jam 8.40 pg.
Aku bergegas sebab kalau kat kelantan sembahyang sunat raya haji biasanya awal (dalam kul 8.00)..
Apapun kiranya aku bernasib baik lah..kalau tak terlepas aku bersembahyang raya sunat Aidil Adha tahun ni.

Katakan saja!: ternyata bandar Bentong macam hari-hari biasa je...tak nampak pun macam hari ni hari raya...huhuhuhu...sendu!

2 comments:

  1. huhu td terlepas solat raya..smua xterjaga bini pn x..hehehe..

    ReplyDelete
  2. Ku azhar : hahaha...ye ke? alahai.nasib baik sunat :-)

    ReplyDelete