SOKONGAN DAN SEMANGAT AKU

Saturday, 23 July 2011

Drama Tahajjud Cinta, Best!

Aku dari dulu lagi memang pengemar filem dan drama melayu...walaupun kadang-kadang ada statement (berbau "keji") yang menyatakan drama dan filem melayu ni tak ada class, tapi aku tetap suka menonton dan mengikuti nya...Namun sejak akhir-akhir ni, kekangan masa yang membataskan aku untuk mengikuti drama-drama melayu di TV apatah lagi untuk mengunjungi pawagam bagi menyokong filem-filem melayu...Apapun nasib baik ada Astro First, tak ketinggalan juga aku......
walaupun tak dapat ikuti setiap episod, namun sesekali dapat juga tengok drama-drama episod yang memang hangat di kaca TV...
Terbaru, aku dapat rasa kan bahawa Drama Tahajjud Cinta yang bersiaran di TV3 setiap jumaat nowadays adalah sebuah drama yang wajib tonton. Walaupun belum diperkatakan akan kehebatannya mahupun rating penonton yang belum diwar-warkan oleh pihak TV3 (seperti drama Juvana mahupun Nur Kasih..) aku dapat rasakan drama ni akan jadi hangat. Menonton 3 episod (setakat ni), tahajjud cinta mampu menterjemahkan bakat lakonan yang sangat berkesan dan kreativiti pengarahan yang begitu baik.... walaupun setakat ini belum ada unsur-unsur suspen, namun sudah mampu mencipta rasa resah dan debar dihati penonton...(di hati aku la.....:-)
Membariskan para pelakon senior yang terbukti kehebatan mereka sejak dulu, memberi kesan yang begitu baik untuk drama ni...setiap dari mereka mendukung watak masing-masing dengan bijak biarpun dengan penuturan dialog yang sangat minimum....ekspresi wajah Malissa Saila contohnya (walaupun dah lama sangat tak berlakon) mampu memberitahu penonton akan keresahan dan rasa tidak puas hati yang bersarang di jiwa dengan begitu jelas!
Eman manan, Erma fatima, Ahmad Tarmimi, Ziela Jalil dan lain-lain....rasa nya tak perlu aku nak ulas, memang hebat bakat mereka !...ternyata pengalaman adalah guru yang terbaik untuk setiap orang (lagi pun aku bukan nya ada ilmu tentang teknik lakonan pun untuk mengulas kredibiliti mereka sebagai seniman dan seniwati, aku cuma mampu menulis sebagai seorang yang meminati drama dan filem, ikut selera peribadi aku saja...)
Fazura, Fauziah Gaus dan Remy Ishak (Remy, tak keluar lagi setakat episod ke 3) juga mampu bergelak seiring dengan kecemerlangan lakonan para pelakon senoir. Fazura dan fauziah sebelum ni memang kerap juga menghiasi kaca TV namun kehangatan mereka belum dapat dirasai oleh penonton....lakonan mereka juga bagus sebelum ni tapi dari segi bernasib baik, mereka tidak seperti Tizz zakiah mahupun Fasha Sandha!(walaupun kecantikan mereka setaraf...hehehehe..)
Drama Tahajjud Cinta ni rasanya akan memberi mereka ruang yang luas untuk meraih populariti selepas ini... Penceritaan drama ini dengan konflik yang pernah didengar mahupun dilihat oleh penonton membolehkan kita merasa sangat dekat dengan cerita yang dipaparkan ini.
Aku akan ikut drama ni sampai ke penghujung cerita!

No comments:

Post a Comment