Powered By Blogger

SOKONGAN DAN SEMANGAT AKU

Sunday 17 July 2011

Bapa "Tinggal" lagi aku!


Assalamualaikum semua...harap still sudi membaca kisah-kisah yang aku tulis...ala, kisah biasa, sekadar untuk bercerita dan menambahkan koleksi penulisan...selain tu, dah ada blog..kena la menulis...Tak ada cerita pun kena buat-buat ada cerita la...hahahaha....
Hari ni aku tak ada kelas dalam jadual waktu P&P aku, so dah tak ada benda yang urgent untuk aku buat, so boleh la aku tulis blog ni...
Hari isnin ni biasanya hari-hari busy untuk orang bekerja...biasa lah first day for a week...tapi aku...hari isnin kira hari rehat sedunia!....
Petang ni aku ke KL, hantar isteri bermesyuarat kat Radius International Hotel, Kuala Lumpur untuk 4 hari, Buat Sillibus untuk subject dia...untuk Kolej Vokasional Malaysia! emmmmm dari sekolah Vokasional bakal jadi Kolej menjelang 2013! Tranformasi yang hebat bakal berlaku...tunggguuuu!!!!
Aku bukan nak cerita pasal transformasi tu, tapi aku tengah memikirkan hari-hari yang bakal dilalui dalam tempoh empat hari ni..... bukan nya apa...macam bulan lepas, seminggu jaga anak-anak (isteri mesyuarat kat melaka)....emmmm "jelepek" aku! tidur malam tak cukup beb! selang beberapa jam kena bangun buat susu! Siang hari plak terpaksa bawa anak jalan-jalan....Tujuan nya nak bagi mereka penat betul-betul..malam dia orang tidur awal dan nyenyak sampai ke pagi...hehehehe...
Anakanda yang sulung dan yang kedua (Adiputra dan Ainputri) kira ok la, dah besar..tapi kalau Affanputra (8 bulan) ni yang letih sikit..."menyusu badan"! so bila mama dia tak ada, malam-malam mesti sedar dan merengek...aduhhhhhh...tak kan aku nak susu kan...mana ada, selain dari susu botol! hahaha....
Penat memang dah! tapi jauh di sudut hati aku dapat rasa kan ada sesuatu yang indah! pengalaman yang manis.....pun begitu, aku juga dapat rasa kan betapa orang-orang perempuan yang bergelar ibu itu hebat!malah sangat hebat! Mereka Sentiasa tabah dan sabar melayan kerenah anak-anak hampir sepanjang hayat hidup mereka dengan penuh kasih sayang.....orang lelaki ni bila kena jaga anak sikit mula la gelabah... konon nya banyak aktiviti sendiri yang bakal terbantut, padahal aktiviti yang nak dibuat tu bukannya urusan penting sangat...hahaha, macam aku, aktiviti mengeteh malam dan riadah petang kena tunda la gamaknya.... 
Apapun memang itu kejadian sejak azali...sebab itu "syurga di bawah telapak kaki ibu"! sebagai bapa, ayah mahupun papa....kita juga seharusnya berjuang menzahirkan kasih, sayang dan cinta pada anak-anak dengan cara kita.......dan pada sesiapa jua, anak-anak itu amanah dari Nya...perlu dijaga dan dicintai denga kadar yang sepatutnya....Anggap lah mereka Harta yang akan kita jaga sepenuh jiwa raga hingga ke hujung nyawa!
Bila anak-anak lena macam ni....senang sikit!

wajah-wajah riang yang menyejukkan hati..

Abg Adi...Pengasuh yang perlu kan bekalan (susu)....

Kakak Ain yang penyanyang...kalau buat hal, kerenahnya mengalahkan adik dia!

Pengasuh...tertidur kepenatan....!
 

No comments:

Post a Comment