Powered By Blogger

SOKONGAN DAN SEMANGAT AKU

Saturday 28 May 2011

Begitulah kehidupan...

Banyak juga kisah kehidupan dan kisah "rasa" yang aku sering paparkan "bunga-bunganya" pada status (wall) FB aku...tapi itu sekadar coretan ringkas untuk melihat maklum balas...kat Blog ini aku sekali lagi ingin mencoretkan lagi tentang kehidupan, rasa hati yang aku terjemahkan dari apa yang aku rasa, nampak dan alami....
          Semua orang dalam hidup ni kalau boleh mahu kan sesuatu yang hanya mengembirakan..Tentu sekali, seboleh mungkin mahu lari dari kisah-kisah duka....segala yang duka kalau boleh ingin dicampak jauh-jauh agar tidak tersua lagi....Tapi adakah ianya selalu berlaku?....mengelak macam mana sekalipun, suka dan duka tetap datang seiring walaupun pada waktu yang berbeza untuk menjadi latar kepada kehidupan yang ditempuh....
Mahu atau tidak, lari ataupun berlari, mengejar atau dikejar, dipaksa atau terpaksa.....persekitaran yang berlegar disekeliling kita itu lah yang banyak mencorakkan kisah duka mahupun jiwa lara.... sakit, menyakitkan, disakiti tentunya datang dari persekitaran kita yang banyaknya terdiri dari individu (manusia, insan)...dan tentu sekali kesakitan itu datangnya dari orang yang mengenali kita dan kita kenalinya. Tapi kadang-kadang ada juga rasa sakit hati datangnya dari mereka yang langsung tidak kita kenali, apa boleh buat, apa yang hati kita rasa kadang-kadang berada diluar kawalan kita sendiri.....
Maka, mari lah kita sama-sama pelihara rasa hati kita...kita hargai apa jua yang mengembirakan datang bertandang dalam kehidupan seharian kita dan campak lah jauh-jauh apa jua yang mendukacitakan.....Berdoa lah agar ketenangan yang menyumbang kepada kebahagiaan itu terus dipinjamkan oleh Allah kepada kita....Andai kata ada kemelut diperjalanan kehidupan, jangan risau.... andai ada syurga dihati kita! Amin.....

No comments:

Post a Comment